CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday 20 December 2011

Orkid Lagi :)


Assalamualaikum dalam salam sejahtera kepada para pengunjung sekalian. 
Hari ini saya ingin menceritakan mengenai koleksi orkid terbaru saya :) Kali ini orkid dari spesies Phalaenopsis pula yang terpilih untuk mendiami rumah orkid saya. Orkid ini saya peroleh daripada kenalan anak saya, dan yang pasti orkid ini juga diperoleh di Cameron Highlands. Jum kita intai...






Phalaenopsis yang sedang berkembang mekar. Cantik, kann ?

Ini pula Phalaenopsis yang masih belum berkembang.
Selain dari Phalaenopsis yang sedang berkembang dengan cantik itu, ada lagi orkid milik saya yang sedang berkembang dengan cantik sekali. Malangnya saya tak tahu nama dan spesies orkid tersebut. Bunga yang dikeluarkan berwarna putih dan merah jambu serta berbentuk bintang. Jadi, kepada sesiapa yang tahu spesies orkid ini boleh lah kita berkongsi-kongsi ilmu di sini :)



Orkid ini mengeluarkan dua kuntum bunga yang sangat cantik.
Nampaknya sampai disini sahaja saya berceloteh mengenai orkid-orkid.Semoga kita dapat berjumpa lagi di masa akan datang dengan spesies orkid-orkid yang terbaru di samping saling berkongsi ilmu dan pengetahuan orkid. Insya-Allah :)

0 comments: