CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday 5 February 2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Ini merupakan penampilan pertama saya untuk tahun 2012 di laman Rimbunan Orkid ini. Bukan apa, cuma tiada bahan baru untuk diceritakan dan dikongsi dengan para peminat orkid kerana semua koleksi orkid datangnya dari koleksi saya sendiri yang serba kekurangan. Kali ini saya tertarik untuk berkongsi beberapa koleksi orkid saya yang sedang berbunga.




Ini merupakan kali pertama orkid selipar pemberian abang ipar saya ini mengeluarkan bunganya.





Ini pula orkid hutan yang saya tidak tahu ID nya. Orkid ini saya dapat di Cameron Highlands. Apa yang menariknya, orkid ini tidak mempunyai daun dan bunganya berwarna kuning cair. Kepada kawan-kawan yang mengetahui ID orkid ini, dapatlah kiranya kita berkongsi pengetahuan di ruangan ini.






Seterusnya, orkid hutan ini juga saya dapat di Cameron Highlands. Namun begitu, saya juga tidak dapat mengenalpasti ID orkid hutan ini. Orkid ini mengeluarkan bunga-bunga putih. 

Rasanya, setakat ini dululah untuk kali ini. Insya-Allah saya akan mengemaskini blog saya ini dengan koleksi-koleksi yang lain pula..

0 comments: